خصوصیات یک اتاق دارنمونه
ü باید بهداشت فردی را رعایت کند.
ü وضع ظاهریش متناسب با قوانین هتل باشد.
ü باید در مواقع کار سکوت را رعایت کند.
ü باید وفادار به میهمان و هتل محل کارش باشد.
ü درهنگام دستور مدیرارشد و یا درخواستهای میهمانان عکس العمل سریع داشته باشد.
ü هیچگاه با میهمان بیش از حدلازم صمیمی نشود.
ü احساسات بیشتر از حد اتاقدار ( مثبت یا منفی ) میهمان را ناراحت می کند.
ü اعتماد میهمانان و مدیران را جلب کند.
ü مشکلاتش را بیرون از هتل گذاشته و سپس وارد هتل شود.
ü در مواقع اضطراری و در هنگام شلوغی هتل سعی بر ایجاد آرامش نماید.
ü همیشه آمادگی کامل برای انجام کار در هتل به لحاظ روحی و جسمی را داشته باشد.
ü از کارش لذت ببرد زیرا کاری که با علاقه انجام شود نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.
ü از شوخ تبعی برای کاهش مشکلات روزمره و ایجاد آرامش در محیط کاراستفاده نماید.
ü در پیشنهاد برای فروش ( البته نه درحدزیاده روی) کوشا باشد.
ü همیشه لبخند واقعی بر لب داشته ، زیرا لبخند غیر واقعی باعث جلب انسان نمی شود.( لبخند جزیی از یونیفرم کل پرسنل هتل می باشد )
ü از ایجاد حوادث برای همکاران و میهمانان جلوگیری کند.
ü از اسراف و هدردادن مواد مصرفی حذر کند .
ü در هیچ موردی با میهمان بحث نکند.
ü متواضع باشد.
ü بداند که به میهمان لطف نمی کند ، بلکه میهمان به او لطف می کند!
ü بداند که اگر میهمان شکایت نمی کند دلیل بر رضایت او نیست!
ü بداند که اگر میهمان را مورد آزار قرار دهد دیگر او را نخواهد دید!
ü همیشه مشتاق یادگیری و نیز آموزش باشد.
ü همیشه مصمم به بهسازی آینده برای خودش و هتل باشد.
ü مشکلات روزمره را با مدیرانش درمیان بگذارد.
ü پیشنهادات سازنده خود را که در طول کار بدست آورده ، به مدیران بالاتر گزارش دهد.
ü همیشه بی حوصلگی را از خود دور نموده و دیدگاه مثبت و خوش بینانه داشته باشد.