جوادذبیحی راد " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

هتلداری / گردشگری / بُوم گردی / تجهیزات / راه اندازی / تأمین و آموزش نیرو / کارشناس خُبره کد 737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

جوادذبیحی راد " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

هتلداری / گردشگری / بُوم گردی / تجهیزات / راه اندازی / تأمین و آموزش نیرو / کارشناس خُبره کد 737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

جوادذبیحی راد  " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب در صنعت هتلداری ، گردشگری ، بُوم گردی ، تجهیزات ، راه اندازی ، تأمین نیروی انسانی ، آموزش نیرو ، ارزیاب کد 100-10442 (خدمات و تجهیزات)، کارشناس خُبره کد737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است


نظافت روزانه بایستی با برنامه ریزی کامل برای این سالن ها باشد و انجام آن را به پرسنل مناسب محول نمود.
کنترل روزانه و نظافت دیوار ، سقف ، پنجره ، قاب پنجره ،‌کف ، فرش ، ‌چراغ ،‌ قاب عکس و سایر وسایل اتاق.
نظافت پایه هایی که بایستی خیلی به آن توجه نمود. (چراغ ، میز ، صندلی)

                                                                 جوادذبیحی راد
  • JZR1354@Gmali.Com

    مشاورمدرس کارشناس/ ارزیاب

  • نظافت اصلی این محل ها به عهده بخش خانه داری است.
  • اطمینان حاصل شود که محل ها به موقع کاملاً تمیز شده و آماده تحویل خواهند بود.
  • پرسنل بخش خانه داری مؤظف به همکاری نزدیک با پرسنل بخش غذا و نوشابه می باشند.
  • استانداردهای نظافت که دراتاقهای اداری و لابی ها اجرا می شود دراینجا نیز بایستی رعایت شوند.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • پرسنل خانه داری برای نظافت این مکان ها برگزیده می شوند.
  • روش های نظافت ممکن است با توجه به محیط های مختلف متفاوت باشند.
  • نظافت پایه چراغ ها و وسایل برقی موجود در آنجا به عهده پرسنل بخش نگهداری است.
  • رعایت کامل احتیاط های ایمنی توسط پرسنل بخش نگهداری که عهده دار هستند بایستی انجام شود.
  • استانداردهایی را که برای سایر قسمت های عمومی هتل ضروری است دراینجا نیز بایستی رعایت شوند.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • پایه صندلی ها میزها باید هر روز کاملاً پاک شود.
  • نظافت این لوازم و تجهیزات به عهده فرد یا افرادی است که توسط بخش غذا و نوشابه هتل تعیین می شود.
  • کلیه تجهیزات ترولی و غیره با نهایت دقت تمیز شده تا آثاری از چربی غذا یا مواد شوینده روی آنها باقی نماند.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • نظافت روزانه این مکان ها به عهده نظافتچی ها بوده و بستگی به میزان تردد افراد دارد.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب
  • مسئولیت نظافت محل و نگهداری از وسایل آن به عهده نظافتچی یا اتاقدار متصدی نظافت انبار طبقات می باشد.
  • این مسئولیت شامل نظافت کل این فضا ،‌ دیوار،‌ سقف ، سینک ها و چراغ ها می باشد.
  • زمین شوی ها تا کاملاً‌ شسته ، آبکشی و خشک نشود نباید به این محل منتقل شوند.
  • بطری و اشیای نظیرآن هرگز نباید در یک جا جمع شود.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • نظافتچی یا خانه دار، روزانه نوبتی تعیین تا مسئولیت نظافت انبار ملزومات پارچه ای هر طبقه را به عهده بگیرند.
  •  نظافت کف ، گردگیری ،‌ مرتب کردن قفسه ها ، ‌انتقال بشقاب ها ، ظروف نقره ، بطریها ، زباله ها و غیره می باشد.
  • برای اطمینان از تمیز و مرتب بودن کمد ملزومات پارچه ای طبقات هتل است که در تمام ساعات استفاده می شود.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

نظافت این قسمت مستقیماً به عهده پرسنل انبار است. جالباسی ها باید منظم و مرتب نگهداری شوند. قفسه بندی سایر البسه باید جدا از قسمت لباس های پرسنل بوده و البسه پس از بسته بندی و شماره گذاری درآنها چیده شوند.

جوادذبیحی راد

JZR1354@Gmali.Com

مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • تمام کارگاه باید در پایان هر روز کاری مرتب و تمیز شود.
  • لوازم مربوط به مبلمان و پرده باید در کارتن هایی سربسته نگهداری شود.
  • مواد پُرکننده مبلمان نباید هرگز به صورت بسته بندی نشده در این کارگاه نگهداری شود.
  • مواد زاید و اضافی باید در محفظه های فلزی نگهداری شده و در پایان ساعت کار از کارگاه خارج شود.
  • خیاط مخصوص تهیه روکش مبلمان و پرده مسئولیت نگهداری ، نظافت و امنیت این محل را به عهده دارد.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • نظافتچی مخصوصی برای انجام این کار تعیین می شود.
  • مسئولیت نظافت سقف ها ،‌دیوارها و کف ها به او سپرده می شود.
  • کف های مفروش شده با فرش بایستی هر روز با جاروبرقی تمیز شود.
  • چراغ هایی که در کریدورها نصب شده است باید در موقع لزوم تمیز شود.
  • مسئولیت تمیز کردن کلیه کپسول های آتش نشانی و شیشه درب ها به عهده نظافتچی این قسمت است.
  • لکه ها هم بایستی از بین برود ، قرنیزها ،‌ دیوارها و گوشه ها باید کنترل شود که اثری از قطرات آب در آنجا نباشد.  
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب
  • بخش خانه داری معمولاً‌ مسئولیت نظافت این تراس ها را بر عهده ندارند.
  • نظافتچی باید از تمیز بودن کف تراس ، جاگلدانی ،‌ میز ، سایه بان اطمینان حاصل کند.
  • تأمین نیازمندیهای بخش نگهداری در این محل ها به عهده نظافتچی و مسئول جمع آوری زباله ها می باشد.
  • پس از تقسیم مسئولیت ، کسب اطلاع از وضع گیاهان ، چیدن برگ های زرد و غیره به عهده باغبان می باشد.
  • نظافت تراس های گلکاری به عهده باغبان یا نظافتچی مخصوصی است که برای انجام این کار انتخاب شده است.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • مسئولیت نظافت مرکز خرید در هتل های گوناگون متفاوت است.
  • معمولاً‌ بستگی به نوع قرارداد اجاره بین هتل و صاحبان مغازه ها دارد.
  • بخش خانه داری باید در این خصوص هماهنگی لازم را با مدیریت هتل به عمل آورد.
  • چنانچه مسئولیت نظافت با مغازه داران باشد ،‌ مدیریت حق دارد استاندارد نظافت را برای آنها تعیین و ابلاغ نماید.
  • نظافت ها شامل : آرایشگاه ، سالن زیبایی ،‌ مغازه فروش هدایا ،‌ دفاترخدمات مسافرتی ، سایر دفاتر ، نمایشگاه و...
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • بیشتر هتل ها مسئولیت نظافت آسانسورهای سرویس را به بخش نظارت آشپزخانه واگذار می کنند.
  • بعضی از هتل ها هم مسئولیت را به بخش خانه داری واگذار می کنند.
  • نظافت این آسانسور باید بعد از پایان نوبت سرو غذا انجام گیرد.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب

  • قسمت های بیرونی استخر نیز باید به طور مرتب تمیز شود.
  • کف و دیواره های استخر با استفاده از بُرس سیمی ساییده شوند.
  • همه جا باید طوری نظافت شود که رنگ های اصلی آنها نمایان باشد.
  • کاشی های کنار استخر بایستی طبق برنامه منظم با دست ساییده شوند.
  • مسئولین نظافت باید از رشد بیش ازحد گیاهان خارجی بین درز کاشی ها جلوگیری کنند.
  • برای جلوگیری از رشد گیاهان بین درزهای کاشی ، می توان بطور منظم از نوعی نمک استفاده نمود.
  • در هتل هایی که دارای تجهیزات تصفیه آب نمی باشند ، آب استخرها باید هفته ای یکبار تخلیه شود.
  • کف و دیواره استخرهای شنا باید هر روز بوسیله پرسنل استخر با استفاده از وسایل نظافت استاندارد تمیز شود.
  • پرسنل استخر، مسئولیت نگهداری ازکلیة تجهیزات مربوطه را به عهده دارند. (صندلی راحتی ، میزها ، سایبان)
  • متصدیان نظافت استخرشنا بایستی امر نظافت و بازرسی ازسکوهای پرش و پلکان استخر را به خوبی انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که آنها تمیز و ایمن می باشند.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب
  • نظافت لابی آسانسور به نظافتچی کُریدور یا شخصی که فقط مسئولیت نظافت لابی را عُهده دارد ،‌ واگذار می شود.
  • آیینه ها ،‌ چراغ ها ، علایم ،‌ قاب درب ها و غیره باید با دقت تمیز شود تا اثری از گرد و خاک روی آنها نباشد.
  • نظافت فرش هایی که در این قسمت مورد استفاده قرار می گیرند باید در هر نوبت کاری انجام گیرد.
  • جوادذبیحی راد

    JZR1354@Gmali.Com

    مشاور/ مدرس / کارشناس/ ارزیاب