جوادذبیحی راد " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

هتلداری / گردشگری / بُوم گردی / تجهیزات / راه اندازی / تأمین و آموزش نیرو / کارشناس خُبره کد 737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

جوادذبیحی راد " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

هتلداری / گردشگری / بُوم گردی / تجهیزات / راه اندازی / تأمین و آموزش نیرو / کارشناس خُبره کد 737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

جوادذبیحی راد  " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب در صنعت هتلداری ، گردشگری ، بُوم گردی ، تجهیزات ، راه اندازی ، تأمین نیروی انسانی ، آموزش نیرو ، ارزیاب کد 100-10442 (خدمات و تجهیزات)، کارشناس خُبره کد737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

خصوصیات یک اتاقدارنمونه :

از ایجاد حوادث برای همکاران و میهمانان جلوگیری کند.

از اسراف و هدردادن مواد مصرفی حذر کند .

در هیچ موردی با میهمان بحث نکند.

متواضع باشد.

بداند که به میهمان لطف نمی کند ، بلکه میهمان به او لطف می کند!

بداند که اگر میهمان شکایت نمی کند دلیل بر رضایت او نیست!

بداند که اگر میهمان را مورد آزار قرار دهد دیگر او را نخواهد دید!

همیشه مشتاق یادگیری و نیز آموزش باشد.

همیشه مصمم به بهسازی آینده برای خودش و هتل باشد.

مشکلات روزمره را با مدیرانش درمیان بگذارد.

پیشنهادات سازنده خود را که در طول کار بدست آورده ، به مدیران بالاتر گزارش دهد.

همیشه بی حوصلگی را از خود دور نموده و دیدگاه مثبت و خوش بینانه داشته باشد.

 ادامه دارد.

خصوصیات یک اتاقدارنمونه :

باید بهداشت فردی را رعایت کند.

وضع ظاهریش متناسب با قوانین هتل باشد.

باید در مواقع کار سکوت را رعایت کند.

باید وفادار به میهمان و هتل محل کارش باشد.

 درهنگام دستور مدیرارشد و یا درخواستهای میهمانان عکس العمل سریع داشته باشد.

هیچگاه با میهمان بیش از حدلازم صمیمی نشود.

احساسات بیشتر از حد اتاقدار ( مثبت یا منفی )  میهمان را ناراحت می کند.

اعتماد میهمانان و مدیران را جلب کند.

مشکلاتش را بیرون از هتل گذاشته و سپس وارد هتل شود.

 درمواقع اضطراری و در هنگام شلوغی هتل سعی بر ایجاد آرامش نماید.

همیشه آمادگی کامل برای انجام کار در هتل به لحاظ روحی و جسمی را داشته باشد.

ازکارش لذت ببرد زیرا کاری که با علاقه انجام شود نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.

ازشوخ تبعی برای کاهش مشکلات روزمره و ایجاد آرامش در محیط کاراستفاده نماید.

درپیشنهاد برای فروش ( البته نه درحدزیاده روی) کوشا باشد.

همیشه لبخند واقعی برلب داشته،زیرا لبخندغیرواقعی باعث جلب انسان نمی شود.(لبخند جزیی ازیونیفرم کل پرسنل هتل میباشد)

  آکورد گیری :

 یک اتاق خاص را در نظر می گیریم و (3) تیم دو نفره می فرستیم تا اتاق را تمیز کنند. سپس زمان های بدست آمده را تقسیم بر   (3) می کنیم و مدّت زمان مورد تائید برای اتاق بدست می آید.

 

شرایط کارکنان خانه داری:

آراسته بودن ،  نظافت شخصی ،  امانت داری و درستکاری ، دقیق بودن ،  سلامتی و تندرستی ، حس همکاری ،

شکیبایی و صبر ، خوش بیانی و گشاده رویی ، سرعت عمل ، داشتن تناسب اندام مناسب با کارخانه داری ،

حافظه‌ی قوی و قیافه شناسی داشته باشد ، آشنایی با اصطلاحات زبان انگلیسی مربوط به خانه داری ،  آکوردگیری ،

توانایی جلب مشتری برای سایر قسمتها ، محاسبه‌ی خانه داران بر اساس تعداد اتاق و وضعیت خروجی ها ،

دقت و نکته بینی واحد خانه داری یک هتل وجه تمایز با سایر هتلها می باشد.
 

 

 دلایل اهمیت خانه داری:

ü  بزرگترین بخش هتل خانه داری است که بیش ترین زمان پرسنل را دارد . در واقع خانه داری قلب هتل می باشد .

ü  بیشترین زمان سپری شده در هتل توسط میهمان در اتاق می باشد که باعث میشود نقایص را در اتاق ببیند.

ü  حساسیت میهمان به خدمات زیاد می شود.

ü  اگر ایراد در سیستم خانه داری باشد موجب عدم رضایت شدید میهمان شده و غیر قابل جبران است.

ü  در همه‌ی واحد های اقامتی خانه داری وجود دارد.

ü  به خانه داران زیبا سازان هتل می گویند.