نـکات مربـوط بـه تیـم پـذیرایـی F&B
- توجه به اولویت پذیرایی.
- عدم برخورد دست به داخل لیوان و بشقاب و...
- نحوه حمل سینی ،آموزش داده شود.
- آهسته قرار دادن ظروف غذا روی میز و جلوگیری از ایجاد سَر و صدا.
- سِـرو غـذا می بایست توسط کاپیتان رستوران انجام گردد.
- قبل از شروع پذیرایی کلیه تجهیزات مورد نیاز از جمله ظروف ، سیلورجات ، مکمل ها ،دستمال و غیره چک شود.
- کمک به ایجاد سکوت در رستوران در راه رفتن ،جابجایی صندلی و غیره.
- تا زمانیکه میهمان درخواست فاکتور نکرده است از دادن صورتحساب به ایشان خودداری گردد.
- در حضور میهمان گارسون هـا بـدرستی بایستند (کج ،دست به سینه و تکیه به جایی نکرده باشند.)
- صحبت در حضور میهمان با دیگر پرسنل ممنوع می باشد ولی آشنایی و فن بیان جزو الـزامات می باشد.
- همکاران میهمانان درونی و میهمانان و ارباب رجوع میهمان های بیرونی شما هستند به آنها باید احترام بگذارید.
- نباید حمایت همکاران را از دست بدهیم.
- هیچ وقت همدیگر را با صدای بلند صدا نزنید.
- سرعت عمل گارسون واجب است.
- اجابت درخواست میهمان در سریع ترین زمان ضروری است.
- جلب توجه و دویدن ممنوع می باشد.
- همیشه انرژی مثبت به همکاران و میهمانان ارائـه دهید.
- همه باید دارای ذوق و سلیقه باشید از مُـدیر تا آخرین نفر.
- حس خوبی می دهد به میهمان اگر گارسون کُـت یا پـالتو را از ایشان گرفته و در چوب لباسی آویز کند.
- در صورت امکان بهتر است میهمان را با فامیل صدا بزنیم.
- لبخند عضو لاینفک صورت تیم پذیرایی است.
- در لحظه ورود ،راه رفتن ، سِرو غذا ، و بدرقه میهمان حتماً لبخند در چهره داشته باشید.
- (%80) تـاثیر بر روی میهمان در (15) ثانیه اول می باشد.
- همیشه باید در تشریفات و پذیرایی امنیت و راحتی میهمان و میزبان را در نظر بگیریم.
- همه پرسنل در هر رتبه و مقامی باید در خدمت میهمان باشند چرا که میهمان پـادشاه است.
- کار تیمی در بین پرسنل باید همیشه جاری باشد همانند تیم فوتبالی که همگی در حراست از دروازه با هم همکاری می نمایند.
- هر وقت هر کاری خواستید انجام دهید،به اطراف نگاه نموده و اگر نتوانستید آنرا در حضور دیگران انجام دهید.حتماً آن کار اشتباه است.
جوادذبیحی راد