خصوصیات یک اتاقدارنمونه :
باید بهداشت فردی را رعایت کند.
وضع ظاهریش متناسب با قوانین هتل باشد.
باید در مواقع کار سکوت را رعایت کند.
باید وفادار به میهمان و هتل محل کارش باشد.
درهنگام دستور مدیرارشد و یا درخواستهای میهمانان عکس العمل سریع داشته باشد.
هیچگاه با میهمان بیش از حدلازم صمیمی نشود.
احساسات بیشتر از حد اتاقدار ( مثبت یا منفی ) میهمان را ناراحت می کند.
اعتماد میهمانان و مدیران را جلب کند.
مشکلاتش را بیرون از هتل گذاشته و سپس وارد هتل شود.
درمواقع اضطراری و در هنگام شلوغی هتل سعی بر ایجاد آرامش نماید.
همیشه آمادگی کامل برای انجام کار در هتل به لحاظ روحی و جسمی را داشته باشد.
ازکارش لذت ببرد زیرا کاری که با علاقه انجام شود نتیجه مطلوب تری خواهد داشت.
ازشوخ تبعی برای کاهش مشکلات روزمره و ایجاد آرامش در محیط کاراستفاده نماید.
درپیشنهاد برای فروش ( البته نه درحدزیاده روی) کوشا باشد.
همیشه لبخند واقعی برلب داشته،زیرا لبخندغیرواقعی باعث جلب انسان نمی شود.(لبخند جزیی ازیونیفرم کل پرسنل هتل میباشد)