مزایای شرح وظایف
1. باعث آگاهی کارمندان و مسئولین از وظایفشان می گردد . با آگاهی کارمند و مسئول از شرح وظایف یک پست خاص می توانیم انتظار داشته باشیم کار خودش را به درستی انجام دهند و مسئولین آن کنترل لازم را داشته باشند و مسئولین مواردی خارج از حیطه کاری پرسنل را از ایشان نخواهند.
2. شغل مبتنی بر استاندارد باشد ؛ زیرا شرح وظایف را افراد ماهر و زبده می نویسند.
3. جلوگیری از اختلاف آراء : گاهی اوقات پرسنل یک هتل زمانی که به تجربه زیاد و درک خوبی از سیستم هتل داری می رسند در سمت بالاتر و در هتلی دیگر مشغول به کار می شوند و سعی می کنند تجربیات خود را در هتلی که شاید اصلا شناختی به آن هتل ندارد به کار گیرد و این کار موجب به هم ریختگی ساختمان و بروز اختلاف زیاد می شود که تنها مرجع قابل رجوع به آن برای حل این اختلاف شرح وظایف این پرسنل است .
4. شرح وظایف به عنوان مستند قانونی در هنگام اختلافات درون سازمانی یا برون سازمانی پذیرفته میشود و از دخالت سلیقه های شخصی در این موارد جلوگیری می شود .
5. جلوگیری از اجحاف : توضیح نداشتن شرح وظایف در پست های مختلف باعث می شود برخی افراد کارهایی را انجام دهند که جزء وظایف آنها نیست و به جای آن وظایف اصلی خود را انجام ندهند و درنهایت بر قشری که اطلاعات کمتری دارند ظلم شده و کار را از او می خواهند . با داشتن شرح وظایف در حق این گونه پرسنل اجحاف نمی شود.
دریافت فایل رزومه جواد ذییحی راد