جوادذبیحی راد " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

هتلداری / گردشگری / بُوم گردی / تجهیزات / راه اندازی / تأمین و آموزش نیرو / کارشناس خُبره کد 737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

جوادذبیحی راد " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

هتلداری / گردشگری / بُوم گردی / تجهیزات / راه اندازی / تأمین و آموزش نیرو / کارشناس خُبره کد 737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

جوادذبیحی راد  " مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب"

مدرس ، مشاور ، کارشناس ، ارزیاب در صنعت هتلداری ، گردشگری ، بُوم گردی ، تجهیزات ، راه اندازی ، تأمین نیروی انسانی ، آموزش نیرو ، ارزیاب کد 100-10442 (خدمات و تجهیزات)، کارشناس خُبره کد737 (هتلداری ، گردشگری ، تزئینات داخلی)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
نویسندگان

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۳ ثبت شده است

بنام خدا

1) اتـاقداران می بایست همیشه دارای لباس فُـرم مـرتّب و تـمیز باشند.

2) لباس مناسب، معرف پـرسنل هر قسمت است لذا باید لباس مشخصی داشته باشند.

3) طراحی و رنگ لباس اتـاقداران باید با دقـت کامل انجام شود.

4) لباس متحدا لشکل می تواند  نـظم و یـکپارچگی را در محیط کار نشان دهد.

5) یُـونیفرم موجب انـگیزه و انبساط خـاطر کـارکنان شود.

6) اسـتفاده پـرسنل از لباس های غیر یُـونیفرم در هنگام کار ممنوع می باشد.

7) یُونیفرم مناسب باعث سرعت عمل و رعایت ایمنی و بـهداشت در حین کار می گردد.

8) رنگ یُـونیفرم اتـاقداری باید روشن باشد تا لکه ها و کثیفی های آن دیده شود تا مجبور به تعویض یا   نـظافت مرتب آن باشد.

9) کـفش اتـاقدار باید طّـبی و بـهتر است بـه رنـگ تـیره باشد.

جوادذبیحی راد

مشاور/ مدرس/ کارشناس/ ارزیاب

09151155029

بنام خدا

  • دقـیق بودن
  • آراسته بودن
  • سـرعت عـمل
  • حِـس هـمکاری
  • شـکیبایی و صـبر
  • نـظافت شخصی
  • سلامتی و تندرستی
  • امـانت داری و درستکاری
  • آداب مـعاشرت و طرز برخورد
  • خـوش بـیانی و گـشاده رویی
  • حـافظة قـوی و قـیافه شـناسی داشته باشد
  • داشـتن تـناسب انـدام مناسب با کار اتـاقداری
  • تـوانایی جـلب مـشتری بـرای سـایر قـسمت ها
  • آشـنایی با اصطلاحات زبان انگلیسی مربوط به اتـاقداری

جوادذبیحی راد

مشاور/ مدرس/ کارشناس/ ارزیاب

09151155029

 

بنام خدا

اتـاقداری مرکز خدمات در هـتل می باشد و لذا از جهات مـختلف می تواند برای هـتل اهمیت داشته باشد. کارکنان این بخش به زیـبا سـازان هـتل مـعروف هستند. در برخی از منابع به آن اتـاقداری و در برخی منابع به آن خـانـه داری (Housekeeping) گفته می شود.

1) اتاقداری بزرگترین بخش هتل، عموماً (60 تا 80) درصد فضا متعلق به این بخش می باشد.

2) اغـلب، بیشترین پـرسنل هـتل در این بخش مشغول بـکار هستند.

3) در هتل بیشترین زمان سپری شده میهمان داخل اتـاق می باشد که باعث می شود به خدمات این بخش حساسیت بیشتری داشته و در صورت وجود نقص احتمالی، نارضایتی خود را بیان کرده و شکایت نماید یا در صورت کامل بودن خدمات، رضایت خود را نشان داده و موجب تبلیغ  برای جذب سایر میهمانان به هـتل می شود.

4) بخش اتـاقداری در همة انواع واحدهای اقامتی از جمله؛ هـتل، مُـتل، هـتل آپـارتمان،

میهمانپذیر، واحدهای بُومگردی و... وجود دارد چرا که فلسفة وجود این واحدها اقامت

میهمان در اتـاق است.

5) از وظایـف اصلی اتـاقداران، تمیز و زیـبا و سالم نـگه داشتن بخش های مختلف هـتل می باشد. بنابراین می توانند در حفظ ساختمان و تجهیزات و سرمایـة هتل تـأثیر زیادی داشته باشند.

6) بیشترین سهم از هزینه هـای میـهمان مربـوط به اقـامت بـوده و از آنجا که میهمان اغلب به هـزینة پرداختی حساس است، اتـاقداری جزو بخش های مهّم خدماتی هـتل از نظر میهمان می باشد.

جوادذبیحی راد

مشاور/ مدرس/ کارشناس/ ارزیاب

09151155029

بنام خدا

اتاقداری هتل از قسمت های زیر مجموعة بخش اقامتی (Room Division) می باشد. در هتل های سه ستاره و پایین تر این بخش مستقیماً زیر نظر مدیر هتل است و در رأس آن مدیر اتاقداری قرار دارد. وظیفة اصلی این بخش حفظ و نگهداری استانداردهای فیزیکی و نـظافت قسمت های مختلف هتل بخصوص اتاق های میهمانان می باشد. خدمات این بخش بسیار گسترده بوده و در  برخی هتل ها شامل تأسیسات، اُمور پزشکی و پرستاری نیز می شود که بنا به ستارة هـتل و چارت پـرسنلی، خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. 

علاوه بر موارد یاد شده اُمور زیر را از وظایـف اصلی اتـاقدار هـتل می باشد:

- رعـایت نـظافت کـامل روزا نـه همه قـسمت های هـتل.

- استفاده از تـجهیزات تمیز کننده و مواد شیمیایی با کیفیت خوب و بدون خطر.

- مـدیریت لـباسشویی و بـخش یُـونیفرم ها و لِـنین روم.

- کـنترل آفـات و حَـشرات.

- حـفظ درجـة دکـوراسیون داخـلی یک هـتل و بـه روز بودن آن.

- نـظارت بر کـلیة مـبلمان، یراق آلات و هر یک از اجـزای هـتل.

جوادذبیحی راد

مشاور/ مدرس/ کارشناس/ ارزیاب

09151155029

بنام خدا

اتـاقداری هـتل از جمله بخش های عملیاتی در هـتل است که دارای بخش های متنوعی بوده و عمدتاً پـرسنل آن با میهمانان مستقیماً در ارتباط هستند. این بخش زیر مجموعه بخش اقامتی هـتل است. اتـاقداری از جهات مـختلفی اهمیت دارد. این بخش اغلب بزرگترین بخش هـتل به لحاظ وسعت بوده و بیشترین پـرسنل هـتل را در خود جای می دهد. بیشترین زمان سپری شده میهمان در هـتل در بخش اتـاقداری می گذرد لذا رضایت او از این بخش بسیار مهم بوده و یکی از ارکان تمامی انواع واحدهای اقامتی است. شاید بتوان وظیفه اصلی این بخش را حفظ استانداردهای فیزیکی یا ظاهری هـتل مانند تمیزی و نظافت و نظم اشیاء دانست. اصطلاح خانه داری یا اتـاقداری برای این بخش نشان دهنده این است که بیشترین وظایـف کارکنان آن مربوط به اتاق های هـتل می باشد، در حالی که اتاقداران وظایـف متعددی دارند.

جوادذبیحی راد

مشاور/ مدرس/ کارشناس/ ارزیاب

09151155029

بنام خدا

گردشگری امروزه به عنوان یکی از مهمترین ارکان خدماتی در جهان به شمار می­رود و بیشترین درصد اشتغال را در جامعه جهانی تا سال2020 داشته است. از آنجایی که یکی از اصلی­ترین بخش­های گردشگری واحدهای اقامتی هستند، آموزش نیروی انسانی برای این واحدها از اهمّیت زیادی برخوردار است. بخش­های مـختلف واحدهای اقامتی بخصوص هـتل­ها نیازمند منابع انسانی حرفه ای، آشنا به آداب رفتاری و عملکرد مناسب می­باشند. بخش اتـاقداری هـتل از جمله بخش­هایی است که در تمامی انواع واحدهای اقامتی وجود دارد چرا که فلسفه وجودی مراکز اقامتی همانا بحث اقامت میهمان است که در این بخش انجام می­شود. میهمان بیشترین زمان خود را در این بخش می­گذراند و شاید بتوان گفت بیشترین درصد رضایت میهمان بستگی به خدمات این بخش داشته و این مطلب نشان از اهمّیت بالای خانه­داری یا اتـاقداری دارد.

جوادذبیحی راد

مشاور/ مدرس/ کارشناس/ ارزیاب

09151155029